גואדלחרה

Mexico / Jalisco / Guadalajara /
 עיר, עיר הבירה של אזור / מדינה / אזור, הראה רק גבול

גואדלחארה היא עיר הבירה ו הגדול ביותר של מדינת מקסיקני Jalisco וזה השני מאוכלס ביותר במקסיקו סיטי.
העיר נמצאת במרכז האזור של המדינה והן של המערב באזור הפסיפי של מקסיקו. עם אוכלוסייה של 1,579,174.
אזור המטרופולין של גואדלחארה כולל שבעה סמוך עיריות ו יש אוכלוסייה של 4095715 בשנת 2008, והופכים אותו השני הכי מאוכלס בצפיפות של מטרופולין לאזור מקסיקו, מקסיקו סיטי מאחורי. העירייה היא densely מאוכלס ביותר במקסיקו סיודאד לאחר Nezahualcóyotl במדינת מקסיקו.

גואדלחרה נמצאת לעבר בגובה של 1600 מטר (5,200 רגל), favouring עם זה נוח, באביב דמוי האקלים.

העיר הוא שמו של ספרדית העיר גואדלחרה, עם שם שמקורן הערבית ואדי אל-Hajara (وادي الحجارة), כלומר "עמק אבנים"; את תרגום מילולי של Iberian שם (Arriaca), כלומר "נחל אבנוני ".

מקסיקו גואדלחארה הוא השני הכי גדול של העיר, כוח גדול של מקסיקו הכלכלה, התרבות והדת. זה exerts השפעה משמעותית על שאר חלקי הארץ, ויש לו הכי משמעותי ו שאפתני תיתשתה פרויקטים במקסיקו.

העיר מארחת, יש כמה אירועים בינלאומיים, כגון הראשון Cumbre Iberoamericana בשנת 1991, את Cumbre America Latina, El Caribe-Union Europea בשנת 2004, את Encuentro Internacional de Promotores Y Gestores Culturales בשנת 2005, ויהיה המארח עיר של 2011 Panamerican משחקים. זה היה גם בשם האמריקני בירת התרבות בשנת 2005, סיודאד Educadora (מחנך עיר) בשנת 2006 ו הראשונה חכם במקסיקו סיטי בשל שימוש בטכנולוגיה של פיתוח.

גואדלחארה ידוע גם מקסיקו של עמק הסיליקון בשל חזקה תעשיית האלקטרוניקה, והוא גם נחשב גבוה של מקסיקו Tech הון בשל הנהגת תוכנות informatics פיתוח.

לפי מגזין FDi, גואדלחארה מדורגת "עיר העתיד", גבוה יותר מאשר בערים אחרות מקסיקני, ויש לו את השנייה החזקה פוטנציאל כלכלי של כל הגדולות בצפון אמריקה מאחורי העיר שיקגו. זה היה גם מדורגים בין חמש הדף ידידותי מרבית העסקים אמריקה הלטינית ערים 2007.
Nearby cities:
קוארדינטות:   20°39'45"N   103°21'7"W
  •  175 קמ
Array