Hoseyniyeh Zanjan حسینیه اعظم زنجان (Zanjan) | pharmacy, mosque

Iran / Zanjan / Zanjan / Ferdowsi..فردوسی
 pharmacy, mosque

The hoseyniyeh of Zanjan is a place for religious gatherings and ceremonies.
Mourners dressed in black take to the streets or gather in the hoseyniyeh to grieve the slaying of Imam Hossein.
The Imam flatly refused to give allegiance to the oppressive Umayyad caliph, Yazid.
His martyrdom took place on the tenth of the Muslim month of Muharram, known as Ashoura, in 680 AD.
He was martyred along with 72 of his loyal companions in the tragic massacre at Karbala.
The battle of Hussein is commemorated during an annual 10-day period held every Muharram by the Shi'ah as well as many Sunnis, culminating on its tenth day, Ashura.

بنام خدا : سلام علیکم
وصيت نامه امام حسين (علیه السلام)
"بسم الله الرحمن الرحيم. هذا ما أوصي به الحسين بن علي إلي أخيه محمد بن الحنفية إن الحسين يشهد أن لا إله إلا الله وحده لا شريک له و أن محمداً عبده و رسوله جاء بالحق من عنده و أن الجنة حق و النار حق و الساعة آتية لاريب فيها و أن الله يبعث من في القبور و أني لم أخرج أشراً و لا بطراً و لا مفسداً و لا ظالماً و إنما خرجت لطلب الإصلاح في امة جدي(صلي الله عليه و آله ) أريد أن آمر بالمعروف و أنهي عن المنکر و أسير بسيرة جدي و أبي علي بن أبي طالب فمن قبلني يقبول الحق فالله أولي بالحق و من رد علي هذا أصبر حتي يقضي الله بيني و بين القوم و هو خيرالحاکمين، و هذه وصيتي إليک يا أخي! و ما توفيقي إلا بالله، عليه توکلت و إليه أنيب.
امام حسين عليه السلام هنگام حرکت از مدينه به سوي مکه اين وصيت نامه را نوشت و با مهر خويش ممهور ساخت و به برادرش محمد حنفيه تحويل داد:
" بسم الله الرحمن الرحيم...؛ اين وصيت حسين بن علي است به برادرش محمد حنفيه. حسين گواهي مي دهد به توحيد و يگانگي خداوند و اين که براي خدا شريکي نيست و محمد(ص) بنده و فرستاده اوست و آئين حق( اسلام) را از سوي خدا( براي جهانيان) آورده است و شهادت مي دهد که بهشت و دوزخ حق است و روز جزا بدون شک به وقوع خواهد پيوست و خداوند همه انسان ها را در چنين روزي زنده خواهد نمود."
امام در وصيت نامه اش پس از بيان عقيده خويش درباره توحيد و نبوت و معاد، هدف خود را از اين سفر اين چنين بيان نمود:
" من نه از روي خودخواهي و يا براي خوشگذراني و نه براي فساد و ستمگري از شهر خود بيرون آمدم؛ بلکه هدف من از اين سفر، امر به معروف و نهي از منکر و خواسته ام از اين حرکت، اصلاح مفاسد امت و احياي سنت و قانون جدم، رسول خدا(ص) و راه و رسم پدرم، علي بن ابي طالب(علیه السلام) است. پس هر کس اين حقيقت را از من بپذيرد( و از من پيروي کند) راه خدا را پذيرفته است و هر کس رد کند( و از من پيروي نکند) من با صبر و استقامت( راه خود را) در پيش خواهم گرفت تا خداوند در ميان من و بني اميه حکم کند که او بهترين حاکم است. و برادر! اين است وصيت من به تو و توفيق از طرف خداست، بر او توکل مي کنم و برگشتم به سوي اوست."
حسینیه اعظم زنجان پایتخت شور و شعور حسینی8محرم یوم العبّاس زنجانیها2
چرا زنجان ؟ !
1+چرا زنجان پایتخت شور و شعور حسینی نام گرفت و آن را بعنوان دومين قربانگاه جهان اسلام بعد از منی در مكه (حج ابراهيمي) مبدل ساخته؟!
2+چه چیزی باعث شد که این حرکت و حماسه ی بزرگ مذهبی در تاریخ 15 دي ماه سال1387با شماره 10 در فهرست میراث معنوی کشور به ثبت برسد؟.
3+مردم زنجان با کدام رویکرد دینی و ارزش معنوی در روزهای 8محرم (یوم العبّاس) با حضور یک پارچه دردسته عزاداری مسجدحسینیه اعظم و 11 محرم با حضور گسترده در دسته عزاداری مسجد زینبیه اعظم آن را به یک همایش بین‌المللی تبدیل کنند؟
4+دلیل و انگیزه حضور چند صد هزار نفری ارادتمندان آقا امام حسین (ع)از جای جای نقاط عالم و شهرهای ایران بزرگ در این مراسم که آن را به عنوان بزرگترین اجتماع عزاداران حسینی در جهان مطرح و توسط چندین شبکه داخلی و خارجی اقدام به پخش زنده آن کنند؟
5+زنجانی ها درس رشادت و شهامت و صبر و استقامت را از چه کسانی آموخته اند . وچطور شد در دوران 8سال دفاع مقدس بچه های زنجان به عنوان غوّاصان دریا دل (خط شکن) معروف شدند و در عملیات های کوچک و بزرگ تأثیر گذار بودند ، مکتب خانه شان کجاست ؟
«هل من ناصر ینصرنی؟»
بنده حقیر (مهرآبادی زنجانی) برداشت های ذیل را با توجّه به متن کامل وصیت نامه آقا امام حسین (ع) که در ابتدای همین مطالبم قرار دادم مخصوصا فرمایش ماندگار امام "هل من ناصر ینصرنی" رابا 5 سوالی که به ذهنم رسید ومندرج
می باشد، پاسخ آنها را که از ذهن تک تک خوانندگان خطور کرد ه به شرحی که در ذیل آمده بیان کرده ام.
1+ سادگی و سنتی بودن عزاداری و افزایش معنویت آن در جامعه .
2+ ایمان و اعتقاد قلبی با اعماق دل عزاداران نسبت به راه و عمل آقا ابا عبدالله الحسین.
3+ استفاده نکردن از آلات موسیقی غیر متعارف نامناسب با عزاداری سالار شهیدان .
4+ درک و فهم درست و صحیح از واقعه ی کربلا همراه با خلوص و شور و سر زندگی.
5+ همکاری و همیاری مردم عزادار در قالب گروه های سازمان یافته و آموزش دیده جهت خدمات رسانی به
عاشقان و سوگواران آقا ابا عبدالله الحسین(ع) .
6+ تقویت روحیه ایثار در بین جوانان و نوجوانان با تأسّی(اقتدا کردن) به آقا ابوالفضل العبّاس و الگو پذیری از آن حضرت
با مشق و رجز خوانی حماسی خوانی مداحان زنجانی.
7+ شرکت عزاداران زنجانی همراه با خانواده ، بالاخص فرزندان به منظور آشنایی بیشتر کودکان با فرهنگ عظیم عاشورایی
و انتقال این سنت حسنه ی، دیرینه امامان به آیندگان.
8+ استفاده نکردن و قبول نکردن مال های شبه دار و مجهول المالک در این مراسم.
9+نگه داشتن حرمت ماه محرّم مخصوصا در ده ی اول ماه (ایّام سوگواری)در بین آحاد مردم.
10+ دوری از چنگ زدن به صورت و قمه زنی و کاستن هر چه بیشتر این اعمال و یا هر عملی که موجب ضرر رساندن
قابل توجه (موجب جاری شدن خون از بدن می شود) و از نظر علمای دین بویژه حضرت آیت اله خامنه ای حرام است.
11+ درک و فهم اهداف قیام و رسیدن به شعور و بصیرت حسینی قبل از شور در هیأت های عزاداری
با بکارگیری افراد متدین وبابصیرت برای جلوگیری از انحرافات و وجود نظم و آرامش در طول برگزاری و پس از آن .
****** آخرین دیدگاه خودم را یک کمی خودمانی تر از یازده تای قبلی با استعانت آقا امام زمان (عج) می خواهم بنویسم******
12+یکی از دلایل مهم و اساسی( البته از نظر بنده *مقصود اوصالی مهرآبادی زنجانی*)باعث شده که زنجان در جایگاه پایتخت شور و شعور حسینی متجلّی گردد، و این دیار کهن ،خاک پاک عاشقان آقا ابا عبد الله شود عنایت خود ذات اقدس احدیت وائمه اطهار علیهم السّلام و تو جهات ویژه پیامبر خدا(ص) بالاخص آقا امام زمان (عج) و پس از آن البته و مطمئنّا و صد البته لیاقت مردم شریف و متدیّن شهرمان زنجان است در پایان از خداوند باری تعالی می خواهم تا یاری فرماید ما زنجانی ها این بار سنگین و پر مسئولیّت را تا ظهور امام دوازدهم که بر دوش جوانان و مردان و زنان و کودکان ماست تحمّل و هیچ گاه آن را فقط و فقط مختص خودمان ندانسته و ندانیم و این در حالی است که خیلی از شیعیان دیگری از کشورهای دیگر و شهر های دیگر ایران اسلامی در این حماسه ی بزرگ و همایش جهانی حضور پیدا می کنند ویا از دور ملتمس دعا از عزاداران هستند، نه تنها شیعیان بلکه از ادیان دیگر و مسلمانان سایر نقاط کشور و جهان با احترام خاص به این ارادت عموم ارزش قائلند.
در پایان نا گفته نماند بنده دوستانی دارم از برادران اهل سنت در سایر شهرهای کشور عزیزمان ایران هر سال ماه محرّم بنده را چون اهل زنجانم لایق دانسته و برایم ایام سوگواری آقا امام حسین(ع) را با ارسال پیامک و یا تلفنی تسلیت می گویند و من نیز متقابلا از خداوند بزرگ شکر گزارم و تشکر می کنم که در این راه بودن (شیعه بودن)باعث شده بنده حقیر شرف و آبرو پیدا کنم تا برادران شیعه و (سنیم ) برایم تسلیت می گویند و به خاطر احترام خاصّی که به امام حسین قائلند دستشان را دورا دور می بوسم چون آنها مطمئنّا اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السّلام) را دوست دارند که احترام قائلند، حتی به این بنده به خاطر آنها و پیروی از آنان محترم هستم ، احترام قائلند.
zanjani.loxblog.com/
معرفی حسینیه اعظم زنجان(تاریخچه و...)
درباره مسجد
مسجد حسینیه اعظم زنجان یکی از بزرگترین مراکز مذهبی جهان تشیع به شمار می‌رود.که در سال 87 بعنوان دهمین میراث معنوی کشور به ثبت رسیده است.
تاریخچه
حسینیه اعظم زنجان در جنوب شهر زنجان که بین مدارهای 36 درجه و 37 درجه شمالی و نصف النهارهای 48 درجه و 5/49 درجه شرقی واقع شده قرار گرفته است.آستان مقدس حسینیه اعظم زنجان یکی از اماکن متبرک و معنوی استان زنجان می باشد که آوازه و شهرت آن به برکت توجهات خاصه حضرت سیدالشهداء (ع)جهانی شده است .هیأت امناء این مکان مقدس از توان و ظرفیت های موجود جهت ارتقاء فرهنگ عاشورا و کیفیت مجالس عزاداری سرور شهیدان استفاده نموده و با سازمان دهی نیروی انسانی مخلص توانسته است تا حد نسبتاً مطلوب در مقطع کنونی این مکان را اداره نماید.در بخش فرهنگی ایجاد کتابخانه و بخش سمعی و بصری و تکثیر نوارهای سخنرانی وعاظ و پخش اینتر نتی مراسم عزاداری و غیره به سراسر جهان و در بخش مذهبی برگزاری مراسم دعا و عزاداری و اعیاد ائمه طاهرین علیهم السلام و سخنرانی در حد توان،بر گزاری مراسم با شکوه دهه محرم و دسته عزاداری شب تاسوعا که تنها برای این مراسم حدود 45 روز تا دو ماه برنامه ریزی و جلسات متعددی برگزار می گردد.مراسم سوم شعبان سالروز ولادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) که به نحو خاصی در این حسینیه برگزار می گردد.
برگزاری مراسم ماه مبارک رمضان که بصورت اقامه نماز جماعت ،سخنرانی و مداحی می باشد.مراسم هفتگی زیارت عاشورا که در شب های جمعه و دعای ندبه در صبح جمعه برگزار و مورد استقبال جمع کثیری از مردم خصوصاً جوانان قرار میگیرد.
تاریخچه حسینیه اعظم را با یاری گرفتن از گزارش شفاهی اهالی محل ،معمرین ،خادمین و هیات امناء قدیمی و از آن اشخاصی که خودشان بطور مستقیم و یا بطور غیر مستقیم از طریق پدر بزرگهایشان و از کسان دیگر راجع به قدمت و تاریخ گذشته حسینیه خاطراتی داشته اند نقل می کنیم .البته بدیهی است که در نقل قول احتمال کم یا زیاد بودن مطلب گفته شده وجود دارد ولی سعی شده مطالب با تطبیق همدیگر نزدیک به حقیقت باشد تا بتوان نسبت به آنها استناد جست و آیندگان بتوانند از آن استفاده کنند.متأسفانه تاریخ مدون ما در گذشته همیشه دچار چنین نقصهایی بوده است .نبودن افراد خبره و علاقمند در شهرمان که بخواهند حوادث مختلف را ثبت و ضبط کرده و آنها را به آیندگان انتقال دهند همیشه یکی از معضلات جامعه شهر زنجان بوده است و اگر تعدادی کتب تاریخی نیز تألیف وتدوین شده و موجود است بدون تجزیه و تحلیل بوده و از جزئیات مهم تاریخی چشم پوشیده اند لذا مورخین حوادث را بصورت کلی و گذرا و بشکل قصه و داستان گونه نقل کرده ا
با اینهمه ،خوشبختانه ما توانستیم با استفاده از گفته ها و نوشته های بزرگان و اهالی محل تاریخچه حسینیه اعظم را بصورت تحلیلی که گویای گذشته روشن آن است به علاقمندان تاریخ شهرمان و مخصوصاً به عاشقان حسین علیه السلام ارائه نماییم اینکه حسینیه هم مسجد و تکیه و هم مدرسه علمیه بوده شکی نیست . اولین سند مکتوب که با مهر (حاج میرزا لطف الله شیخ الاسلام وآخوند ملا کاظم )ممهور شده صفر المظفر 1295 هجری قمری را نشان میدهد که در زیر وقفنامه دو شخص خیرو نیکو کار بنام های (حاج میرزا محمد نقی و حاج میرزا بابایی)تاجر که دو باب دکان را وقف صحیح شرعی نموده اند آمده است.در این وقف نامه قید شده با اطلاع عالیجناب (آخوند ملا علی اصغر روضه خوان ) در راه جناب ابی عبدالله الحسین (ع)در تکیه حسینیه خرج و احسان نمایند از اول ماه محرم تا دوازدهم محرم هر قسم مصلحت بداند صاحب اختیار است.دومین سند مکتوب که با مهر آقای (سید عبدالرحیم مجتهد و آقا سید علی و آقا شیخ ابراهیم) ممهور شده مربوط به تاریخ شوال 1322 هجری قمری است که شخصی بنام (حاج محمد هاشم شریف العلماء) وقف صحیح شرعی و حبس مخلد نموده همگی مساحت ششدانگ و یک شعیر و دو ثلث شعیر قریه دهجلال از قراء سجاسرود خمسه را با کافه توابع و ملحقات و مزارع مائیه و دعیه و مراتع و معالف وبسائین و میاه و عیون و انهار و املاک .... و عمارات و محل اکداس و طراقین بر حضرت سیدالشهداء ارواح العالمین له الفداء.
البته قابل ذکر است که نامبرده این روستا را به مساجد و مدارس واقعه در ذیل که در دارالسعاده زنجان واقع است وقف نموده است.این مساجد و مدارس عبارتند از :
1-مدرسه و مسجد رضوانمعان المغفور (آخوند ملا علی) اعلی الله مقامه الشریف
2-مدرسه و مسجد رضوانمکان المبرور (آقا سید فتح الله) طاب ثراه
3-مدرسه و مسجد مقابل حمام (حاجی داداش) در راسته بازار
4-مدرسه و مسجد حسینیه
5-مدرسه و مسجد (ملا محمد علی)
آنچه در اینجا قابل توجه است اینکه در سال 1322 هجری قمری حسینیه اعظم هم مدرسه بوده هم مسجد.زیرا واقف در توضیحاتی که در وقفنامه داده آورده است که متولی ، منافع قریه مذکور را در وهله اول به تعمیرات مدارس و مساجد اشاره شده و تامین آب آنها به مصرف برساند و نَه عشر دیگر را به حضرات طلاب محصلین ساکنین در حجرات هر مدرسه بپردازد آنهم از قرار هر حجره سه نفر طلبه.در ضمن مشروط به اینکه هر طلبه بیش از یکماه در خارج مدرسه نماند و اگر بیرون رود و برگردد باید لااقل دو ماه تمام در حجره خود مقیم باشد تا شهریه دریافت نماید.حال به یک سند مکتوب دیگر اشاره می کنیم این سند سنگ نوشته ایست که در راهرو و مدخل ورودی مسجد حسینیه هم اکنون بر دیوار نصب شده و اشعار زیر بر روی آن کنده کاری شده است:
بعد حمد خدای عزوجل که کریم است و قادرو منّان
جمعی از مؤمنین اهل محل همه در زهد بوذر و سلمان
سّید و میرشان محمد علی صاحب جاه و فّر و عّزت وشان
دّر دریای پاک پیغمبر پور هم اسم موسی عمران
مسجدی خواستند بی مانند طرح از لطف حضرت یزدان
چون به پایان رسید این مسجد هاتفی سفت این در غلطان
حَبَذّا مسجدی که در منظر آمده رشک روضه رضوان
سال تاریخ او طلب کردم روزی از صوفی خجسته بیان
کلک بگرفت و ریخت از کلکش بر ورق این جواهر الوان
بود از وَجه پاک این مَعبَد طلعت مسجد الحرام عیان
1261
همانطور که تاریخ سنگ نوشته نشان میدهد اهالی محل این مسجد را در سال 1261 هجری بپایان رسانده اند .البته طبق گفته مُعَّمرین و اهالی محل این تاریخ مربوط به زمان یا سال تأسیس مسجد نیست بلکه مربوط به تعمیر و بازسازی مسجد است.وجود یک سند مکتوب دیگر گفته مُعَّمرین را قریب به یقین می نماید .این سندعَلَمی است که بر روی آن تاریخ (1221)کنده شده و به مسجد حسینیه اهداءگردیده است .اینها سندهای موجود و مکتوب در باره تاریخ تاسیس حسینیه اعظم است ولی گفته های شفاهی به زمانهای پیش از این سالها اشاره دارد .میگویند در تاریخ 1114 هجری قمری زنگ بزرگی به مسجد اهداء شده و این زنگ تا چهل یا پنجاه سال پیش موجود بود که بعد شکسته شده و از بین رفته است.همراه این زنگ مقادیری وسایل دیگر مثل طبل وشیپور و چند قطعه شمشیر و یک عدد کشکول هم بوده که از آنها هم فعلاً اثری نیست.شاید در زمان رضاخان بعلت تعطیلی مساجد جمع آوری و احتمالاً به مراکز فرهنگی و باستانی برده اندو یا اصلاً معدوم کرده اند.برای تعیین دقیق تأسیس و احداث مسجد به مدارک دیگری نیز نیاز می باشد که متأسفانه به آنها دسترسی پیدا نشد.لذا برای نزدیک شدن به تاریخ حقیقی بنای مسجد بهتر این است که قدمت بافت شهر،تاریخ بنای مساجد و آثار دیگر باستانی شهر را که در اطراف و یا نزدیکی حسینیه قرار دارند بررسی نمود.
تبلیغاتهیئت امنا و مسئولین حسینیه اعظم زنجانهیات امناء:
محمد جواد غمپرور
سعید یوسفیان
هادی نصرتی
رسول الماسی
محمد آسیابی
رحیم حاج نایبی
اصغر محاوری
-----------------------------------------
معاونت مالی : علی دربانی
حفاظت : عقیل مهدیون مطلق
پشتیبانی : حسین علاپور
فنی و پژوهش : مهندس فیروزفر
عمرانی : مهندس توکلی
فرهنگی : مصطفی رهروی
احشام : جلال کرمی
دارالشّفاء : علی محمدی
سمعی و بصری : رضا مشایخی
روابط عمومی : مجتبی شهامی
ذبح قربانی : رسول احدی
بسته بندی گوشت : قاسم بیگدلی
فرمانده پایگاه : حسین رستمی
صوت : حسام فیاضیان
مراسمات : خلیل جزمطلبی
صندوق قرض الحسنه: محمد ایرانخواه
فروشگاه حوزه فرهنگی : حمید مهدیون
کشتارگاه : کریم یوسفیان
پذیرایی : ابوالفضل خدایی
حسابداری : بهرام محمدی
انفورماتیک : افشین آشوری
کارپرداز: مجید عمارلویی

معاونت های حسینیه اعظم زنجان

معاونت عمرانی :

از حدود 3 دهه گذشته و با توجه به حضور پرشور مردم در مراسمات حسینیه اعظم خصوصاً دهه محرم ، طرحی توسط هیئت امناء وقت ، در قالب توسعه حسینیه اعظم به سازمان اوقاف ارائه گردید ، که پس از بررسی‌های لازم و مشاوره با چندین شرکت معتبر و تصدی حدود 45 پلاک ثبتی از منازل مسکونی اطراف حسینیه با زمینی به مساحت 8200 متر مربع ، نهایتاً در سال 1378 کلنگ طرح توسعه حسینیه اعظم در 3 فاز اولیه توسط آیت‌الله موسوی امام جمعه فقید زنجان به زمین زده شد. با توجه به هزینه بسیار بالا و همچنین تنوع مراکز ساختمانی شامل بخشهای مسجد مردانه و زنانه ، زائرسراها ، سفره خانه ، خادم‌سرا ، کتابخانه ، دارالشفاء ، صندوق قرض الحسنه ، پایگاه مقاومت بسیج، سالن آمفی تئاتر، سرویسهای بهداشتی و مجموعه تجاری، اداری و خدماتی بحمدا... در فاز 1 و 2 بخشهای عمده آن مورد بهره‌برداری قرار گرفته و فاز 3 آن نیز بزودی مورد بهره‌برداری قرار میگیرد . مساحت کل فازهای اجرا شده تاکنون 12000‌متر مربع و هزینه صرف شده بیش از 35‌میلیارد ریال بوده است.
البته مدیران، کارشناسان و مهندسین مشاور حسینیه اعظم با نگاهی به ضرورتها و نیازهای سالهای آینده ، طرح جامع توسعه این مکان مقدس را در دست مطالعه و بررسی دارند.
معاونت تدارکات و پشتیبانی :
این معاونت وظیفه لیست‌برداری از اموال ، نگهداری از آنها ، تهیه و خرید لوازم و تجهیزات لازم و مصرفی در حسینیه اعظم را در طول سال بر عهده دارد.


دارالشفاء:
دارالشفاء حسینیه اعظم زنجان به همت هیئت‌امناء ، پایگاه مقاومت بسیج مسجد ، دانشگاه علوم پزشکی و برخی از پزشکان متعهد این شهر ، همه ساله در ماه محرم فعالیت خود را به مدت 15 روز و با ارائه خدمات تماماً رایگان به اقشار مختلف خصوصاً قشر آسیب‌پذیر جامعه آغاز می‌نماید. البته در آینده نزدیک و با تکمیل ساختمان جدید‌دارالشفاء در 3 طبقه و به مساحت 700‌متر مربع و ایجاد بخشهای رادیولوژی ، آزمایشگاه ، اتاقهای معاینه و تزریقات و بخش دندانپزشکی این خدمات در طول ایام سال و بصورت شبانه‌روزی ارائه خواهد شد.

پایگاه اطلاع‌رسانی :
این واحد وظیفه اطلاع‌رسانی در خصوص فعالیتها ، آمار و برنامه‌های حسینیه اعظم ، تصاویر ، فیلمها و غیره و همچنین دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات مردمی در قالب پست الکترونیک را بصورت پایگاه اینترنتی به نشانی www. Haz.ir را برعهده دارد.
ضمناً پخش مستقیم (online) مراسم دهه محرم بر روی شبکه اینترنت بر عهده این واحد می‌باشد.
zanjani.loxblog.com/
صندوق‌قرض‌الحسنه :
این صندوق با هدف ترویج سنت نیکوی قرض‌الحسنه و ایجاد حس تعاون در بین همشهریان و تامین بخشی از نیازهای اولیه مردم از طریق اعطای وام قر‌ض الحسنه در مهرماه1380 افتتاح گردید و تا کنون با سپرده پذیری و حمایتهای مستقیم مالی حسینیه اعظم توانسته است، 12000 فقره وام قرض الحسنه به مبلغ بیش از 55میلیارد ریال به متقاضیان اعطاء نماید.


پایگاه 13 حسینیه اعظم :
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و فرمان حضرت امام خمینی مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین ، پایگاه 13 حسینیه اعظم با استعانت از خداوند متعال فعالیت خود را در جوار این مسجد آغاز کرد. از اهم فعالیتهای این پایگاه صیانت از ارزشهای انقلاب اسلامی در قالب اعزام جوانان بسیجی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل ، جذب نیروهای متعهد مردمی در جهت تشکیل ارتش 20 میلیونی ، حفظ و بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و یاور هیئت امناء حسینیه اعظم در جهت هر چه باشکوهتر برگزار شدن برنامه‌ها و مراسم این مسجد بوده و هست . لازم به ذکر است در سالجاری واحد خواهران پایگاه مقاومت ام‌ابیها نیز بصورت مستقل در جوار این حسینیه تاسیس گردیده است.
zanjani.loxblog.com/
سمعی و بصری :
واحد سمعی و بصری حسینیه اعظم زنجان با داشتن تجهیزات لازم در خصوص ساخت نماهنگ ، فیلم کوتاه و پیام آگهی و همچنین ضبط ، تدوین ، پخش ، و ارائه فیلم‌ها ، تصاویر از حسینیه اعظم در قالبها و فرمتهای مختلف به عموم علاقمندان ارائه خدمت می‌نماید.
zanjani.loxblog.com/
روابط عمومی:
این واحد مسئول کلیه ارتباطات با عموم مردم با وسایل ارتباطی میباشد. از وظایف این واحد انتشار نشریه مصباح حسینیه اعظم، اطلاع رسانی مراسمات از طریق پیام کوتاه، پاسخگویی به پیامهای رسیده، راهنمایی زائرین در مراسمات، ارسال بسته های صوتی و تصویری از طریق سامانه بلوتوث، مدیریت سایت اینترنتی مسجد، نظرسنجی، برگزاری مسابقات فرهنگی میباشد.
***یاد آوری: برخی از مطالب بر گرفته از پایگاه اطلاع رسانی حسینیه اعظم زنجان می باشد. التماس دعا مقصود اوصالی مهرآبادی زنجانی***
Nearby cities:
Coordinates:   36°39'52"N   48°28'35"E

Comments

  • السلام علیک یا سید الشهدا
  • شاید شروع نقطه نجات من و هرچه که دارم آنجا بود this place is the on of the holy place in the world
  • Amir hosein
This article was last modified 10 years ago